Najczęściej zadawane pytania

Started by mariusz, 04 August, 2009, 01:06:01 AM

Previous topic - Next topic

mariusz

Dlaczego darmowa przesyłka nie obejmuje przesyłek pobraniowych?

Darmowa przesyłka dotyczy zamówień realizowanych na terytorium Polski, przy dokonaniu wcześniejszej wpłaty przelewem oraz minimalnej kwocie zamówienia wynoszącej 80 zł. Wtedy koszty przesyłki priorytetowej za pośrednictwem poczty bierzemy na siebie, rezygnując z części naszego zarobku. Bardzo ważne jest dla nas aby nasi klienci byli zadowoleni z naszych usług. Darmowe dostarczenie przesyłki to jeden z elementów naszej polityki - aby zakupy u nas były proste, przyjemne i oparte na wzajemnym zaufaniu. Niestety koszty przesyłki pobraniowej (jak i ewentualnego zwrotu) są bardzo wysokie, jak również wysokie jest ryzyko podejmowane przy wysyłce towaru, kiedy nie jest on jeszcze opłacony. Dlatego też zachęcamy do korzystania z opcji płatności przelewem, aby uniknąć dodatkowych kosztów.

Czy wysyłamy zamówienia za granicę?

Tak, za granicę realizujemy zamówienia. Nie jest możliwe jednak zrealizowanie zamówienia za pobraniem pocztowym. Jeśli osoba z zagranicy nie posiada polskiego konta - preferujemy płatności w euro za pośrednictwem  moneybookers.com (email potrzebny do przesłania pieniędzy to biuro@eherbata.pl).

Jakie są koszty wysyłki zagranicznej?

Są one uzależnione ściśle od wagi przesyłki oraz regionu docelowego. Przesyłki wysyłane są tylko priorytetem za pośrednictwem poczty polskiej. Dostępne są następujące opcje:

Europa do 400 gram wagi produktów - 21 zł

Europa do 700 g - 35 zł

Europa do 2 kg - 82 zł

Australia do 2 kg - 145 zł

Ameryka Północna do 2 kg - 102 zł

Kiedy nadajemy przesyłki?

Zamówienia pakowane są prawie nieustannie, choć większość z nich przygotowywana jest od rana do godziny 13. Pomiędzy godziną 13 a 14 bowiem kurierzy poczty polskiej oraz UPS odbierają  od nas wszystkie przesyłki które są już przygotowane i opłacone, lub są wysyłane za pobraniem pocztowym.

Kiedy sprawdzamy czy dotarła płatność?

Płatności sprawdzamy kilka razy dziennie. Ostatnie jednak sprawdzenie płatności przed wysyłką następuje około godziny 13- stej. Jeśli pieniądze są wtedy na koncie - przesyłka jeśli jest przygotowana - zostaje wysłana. Aby przyspieszyć zrealizowanie zamówienia - prosimy o przesyłanie potwierdzeń dokonania przelewów - wtedy zamówienia złożone np. rano mają sznasę być wysłane po godzinie 13 stej.

Co oznaczają statusy w zakładce "moje konto" ?

Po złożeniu zamówienia pierwszy status który się pojawia automatycznie to informacja - zamówienie złożone.

Po otwarciu zamówienia przez nas - nadajemy mu najczęściej status - przyjęte do realizacji. Wysyłamy wtedy również informację drogą elektroniczną o przyjęciu do realizacji - wraz ze wskazaniem iż czekamy na opłacenie zamówienia, lub płatność kartą.

W innych przypadkach - nadajemy status - w trakcie realizacji. Oznacza to iż dotarły do nas pieniądze (przelewem lub płatności kartą), lub zamówienie jest za pobraniem i przeznaczamy je od razu do spakowania.

Po zrealizowaniu zamówienia - ostatnim statusem jest pozycja wysłane. Jest to jedyny status kończący zamówienie. Staramy się obecnie, aby informacje o wysłaniu były wysyłane jak najszybciej.

Zamówienie zostało opłacone, ale cały czas jest status "w trakcie realizacji"

Pomimo naszych starań aby produkty które są oznaczone jako - dostępne na miejscu - były faktycznie na miejscu, w kilku procentach zamówień zdarza się iż nie ma wszystkich pozycji z zamówienia. Wiąże się to z synchronizacją bazy danych raz dziennie - więc czasami dochodzi do sytuacji że ktoś w naszej herbaciarni w Krakowie - wykupi produkt, który oznaczony jest jako dostępny na stronie internetowej. Wtedy musimy czekać na ten produkt aż zostanie on sprowadzony od dostawcy - co trwa najczęściej do tygodnia czasu.

Co oznaczają punkty lojalnościowe?

Od początku istnienia naszego sklepu sumujemy punkty według prostego klucza: 1 punkt = 1 wydana u nas złotówka. Dzięki temu osoby które kiedykolwiek u nas zamawiały mają pewność że te punkty kiedyś zostaną wykorzystane. Planujemy że wystartujemy z programem w ciągu kilku tygodni. Wtedy oficjalnie powiadomimy o tym fakcie na stronie sklepu oraz wyślemy informację drogą mailową.

Czy w herbaciarni można odebrać zakupiony przez internet towar?

Tak, można to zrobić. Wtedy przy składaniu zamówienia należy zaznaczyć opcję - odbiór osobisty w herbaciarni przy ul. Floriańskiej 13 w Krakowie. Najlepiej również napisać wtedy wiadomość - o orientacyjnej dacie lub godzinie odbioru, lub zadzwonić do herbaciarni na numer 12 422 93 82 - aby upewnić się że zamówienie jest już przygotowane. W przypadku braku kontaktu ze strony klienta - wysyłamy informację o tym że zamówienie jest już przygotowane i jest do odebrania.

Jak długo trzeba czekać na przesyłkę?

Od momentu wysłania - przesyłki nadane kurierem są dostarczane najczęsciej następnego dnia roboczego, przesyłki nadawane pocztą w znacznej większości są dostarczane w ciągu dwóch dni roboczych. Czasami zdarzają się sytuacje że czas ten się wydłuża do tygodnia lub nawet dłużej. Jest to jednak znikoma ilość przypadków.

Przesyłka została wysłana, ale nie dotarła do mnie.

Dzieje się to niezwykle rzadko, jednak najczęsciej jest to powodem kilku czynników: błędów w podaniu prawidłowego adresu, nie otrzymaniu awiza, nie odebraniu przesyłki na poczcie w ciągu 14 dni, zagubieniu przesyłki. Co należy zrobić jeśli przesyłka nie dotarła?

Przede wszystkim sprawdzić status w zakładce "moje konto", czy i kiedy przesyłka została wysłana. Jeśli minęło już 7 dni roboczych od wysłania - zalecemy udanie się na pocztę w celu sprawdzenia czy aby przesyłka nie leży na poczcie. Następnie prosimy o kontakt - w celu zgłoszenia problemów z przesyłką. Najlepiej zrobić to mejlem, choć można też się skontaktować telefonicznie.

Nie mamy możliwości monitorowania przesyłek pocztowych. Mamy potwierdzenie nadania i dysponujemy jedynie numerem przesyłki. Jeśli przesyłka gdzieś utknęła - wtedy jedynym polecanym rozwiązaniem jest czekanie czy aby nie dostaliśmy jej z powrotem (dzieje się tak po około 3 tygodniach, jeśli przesyłka z różnych przyczyn nie dotarła do adresata), lub poszukiwanie za pośrednictwem rozdzielni pocztowych po numerach przesyłek (często jest jednak problem z dodzwonieniem się w takie miejsca). Po zdiagnozowaniu iż przesyłki nie ma ani u nas z powrotem, ani u adresata - my udajemy się na pocztę aby złożyć reklamację. Dla pocieszenia - reklamację w ciągu trzech lat naszego funkcjonowania składaliśmy jedynie 4 razy.

Zachęcamy zatem do stałego kontaktu z nami - abyśmy wiedzieli o wszelkich sytuacjach w których przesyłka nie dociera na czas.

Czy możliwe są zakupy hurtowe?

Tak, zapraszamy szczególnie restauracje, hotele, obiekty typu SPA, welness do kontaktu z nami w celu dostosowania indywidualnej oferty. Mamy doświadczenie w stałej obsłudze podobnych obiektów.

moniqe

Chyba informacja o programie lojalnościowym lekko nieaktualna jest? Wiem że funkcjonuje już pewien czas - ale nie ma zbyt wielu informacji na stronie...

skierra

Program lojalnościowy jest ofertą jak najbardziej aktualną :)

Program jest bardzo czytelny - każda wydana 1 złotówka to gromadzony 1 punkt. Im więcej punktów, tym większy rabat na zakupy.

I tak - osoby które wydały u nas co najmniej 100 zł - otrzymują rabat 2 % (na zawsze).

300 zł - 3% rabatu

500 zł - 5% rabatu

1000 zł - 10% rabatu

3000 zł - 12% rabatu


Rabaty są aktualnie przydzielone, każde kolejne zakupy będą zwiększać szanse na większy próg.


Chcemy w ten sposób uhonorować tych wszystkich, którzy byli z nami i są nadal, tych którzy mieli odwagę i zaufanie do nas. Udało się z Wami przejść całe 3 lata naszego rozwoju i za to, jak również czasem za cierpliwość i wyrozumiałość należą się wielkie słowa wdzięczności.

Program lojalnościowy obowiązuje tylko w sklepie internetowym.