Co z tym Pu'erem?

Started by sid44, 28 May, 2012, 21:38:24 PM

Previous topic - Next topic

sid44

Jako że jest to tutaj mój pierwszy post, chciałbym serdecznie pozdrowić wszystkich forumowiczów ;)

Na wstępie zaznaczę iż jestem dopiero początkującym fetyszystą herbacianego nałogu, tak więc proszę o wyrozumiałość...

A więc o co chodzi:
- mój pierwszy pu'er to gotowane ciasteczko Mengku z 2005r. Genialne. Urzekł mnie jego ziemisty, torfowy smak (tzn. naparu oczywiście). Dalej poszedłem w niegotowane (wrażenia już zgoła odmienne), link poniżej:
http://www.dragonteahouse.biz/pu-erh-tea/mu-ye-chun-mengku-green-cake-pu-er-2007-400g-raw.html
- wrażenia estetyczne: w przeciwieństwie do poprzednich zakupów, ta wysyłka nie była hermetycznie zapakowana, bawełniane zawiniątko rozwarte a herbata walała się wszędzie (służby celne?!? jeśli tak to przegięli i to mocno z tą kontrolą). Ponad to na zewnętrznej krawędzi zawiniątka ślady wilgoci odciśniętej od liści lub od trzymania na deszczu...
- wrażenia smakowe: pierwsze trzy-cztery parzenia gorzko-kwaśne (trzymam się dokładnie przepisu, temp. wody, etc.) czyli brak wrażeń pozytywnych... przy następnych parzeniach cierpki smak się rozmywa, wraz z wszystkimi pozostałymi... przy siódmym mam wrażenie że piję sam wrzątek... a według opisu można niby jeszcze więcej...
Czy ze mną jest coś nie tak czy z tą herbatą?
Za wszelkie podpowiedzi będę serdecznie wdzięczny, bo nie wiem czy reklamować...

krzysztofsf

Quote from: sid44 on 28 May, 2012, 21:38:24 PM

Na wstępie zaznaczę iż jestem dopiero początkującym fetyszystą herbacianego nałogu, tak więc proszę o wyrozumiałość...

<>
- wrażenia estetyczne: w przeciwieństwie do poprzednich zakupów, ta wysyłka nie była hermetycznie zapakowana, bawełniane zawiniątko rozwarte a herbata walała się wszędzie (służby celne?!? jeśli tak to przegięli i to mocno z tą kontrolą). Ponad to na zewnętrznej krawędzi zawiniątka ślady wilgoci odciśniętej od liści lub od trzymania na deszczu...